TAIFUN to najnowszy dwumiejscowy wiatrakowiec. Zamysłem projektantów było spełnienie pragnień pilotów, którzy cenią sobie luksusowe wnętrze oraz modernistyczny design.
Aktualnie modele TAIFUN wyposażone są w najnowszą awionikę, taką jak wyświetlacze ciekłokrystaliczne, kamerę termowizyjną, precyzyjną nawigację GPS oraz wiele innych mechanizmów. Pozwala to na bezpieczny lot w niemal wszystkich warunkach. Kabina wyprodukowana w całości w Polsce cechuje się najlepszą widocznością na rynku, co pozwala na łatwiejszy pilotaż oraz lepsze wrażenia podczas lotu.
Aktualnie modele TAIFUN wyposażone są w najnowszą awionikę, taką jak wyświetlacze ciekłokrystaliczne, kamerę termowizyjną, precyzyjną nawigację GPS oraz wiele innych mechanizmów. Pozwala to na bezpieczny lot w niemal wszystkich warunkach. Kabina wyprodukowana w całości w Polsce cechuje się najlepszą widocznością na rynku, co pozwala na łatwiejszy pilotaż oraz lepsze wrażenia podczas lotu.
2
Miejsca
780 km
Max. Zasięg
195 km/h
Max. Prędkość
Max. Pułap
Maksymalny pułap osiągany przez TaiFun to aż 4500 m.
Długość lotu
Przy zużyciu paliwa ok 20 l/h można osiągnąć zawrotną długość 6 godzin lotu.
Max. Ładowność
Maksymalna ładowność wiatrakowca TaiFun wynosi 240kg co pozwala na bezproblemową podróż z bagażami lub dodatkowym wyposażeniem.
Geniusz inżynierii
Dobra stateczność i brak drgań sprawiają, iż loty są komfortowe , co ułatwia cieszenie się widokami.
Wiatrakowiec TAIFUN jest owocem wielomiesięcznej pracy biura konstrukcyjno-projektowego. Rozwój poprzedzony został wielogodzinnymi konsultacjami z mechanikami, pilotami doświadczalnymi i użytkownikami maszyn latających.
W efekcie tej współpracy powstała bardzo nowoczesna maszyna. TAIFUN jest bardzo bezpieczny i komfortowy.
Aerodynamiczny kształt maszyny pomagają uzyskać najlepsze osiągi spośród wszystkich modeli wiatrakowców.
DANE TECHNICZNE
OSIĄGI
WYMIARY
DANE TECHNICZNE
Wymiary kokpitu | 1,4 m |
Szerokość | 2,2 m |
Długość | 5,1 m |
Wysokość | 2,9 m |
Średnica koła | 6” |
Maksymalna ładowność | 240 kg |
Maksymalna masa startowa | 560 kg |
Silnik | AAT 912 (RSTi) |
Układ silnika | Boxer |
Moc | 135 hp / 140hp |
Starter | Elektryczny |
Wloty powietrza | Turbo + Wtryk |
Naciąg statyczny | 280 kg (617.29 lb) |
Pojemność baków paliwa | 94 L |
Śmigło | Kaspar KA-2/3 |
Średnica śmigła | 1740 mm (68.5in) |
Wirnik | Trendak & Son aluminium |
Średnica wirnika | 8,4 m (27 ft)/ 8,6 m (28 ft)/ 8,8 m (29 ft) |
Powierzchnia wirnika | 55.38 m2 / 58 m2 / 60 m2 |
OSIĄGI
Minimalna prędkość | 40 km/h (25 mph) |
Prędkość przelotowa (75%) | 160 km/h (100 mph) |
Prędkość nieprzekraczalna | 210 km/h (130 mph) |
Szybkość wznoszenia | 6,1 m/s |
Doskonałość | 3/1 |
Minimalna długość rozbiegu | 100 m (328 ft) |
Minimalna długość dobiegu | 5 m (17 ft) |
Pułap | 4500 m (14760 ft) |
Zużycie paliwa | 20 l/h |
Długotrwałość lotu | 6 h |
Maksymalny teoretyczny zasięg | 780 km (485 miles) |
WYMIARY